28 Şubat 2013 Perşembe

HÜNKAR BEĞENDİ

Merhabalar Hanımlarrrr...
Bu yemeği ikinci yapışım.Hünkar beğenir de benim eşim beğenmez mi:?Beğendiği için de istiyor haliyle.Ben de severek yapıyorum.Size de denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler

Başemal sosu için
1 kilo patlıcan
2 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı tereyağı
1.5 su bardağı süt

Yarım kilo kuşbaşı doğranmış et
1 soğan
1 çorba kaşığı salça
Tuz
Karabiber
Sıvıyağ

Yapılışı:
Etimizi sıvıyağda suyunu salana kadar kavuruyoruz.
İnce ince doğranmış soğanları ekliyoruz.
Daha sonra salçayı ekleyip çiğ kokusu çıkana kadar kavuruyoruz.
Üzerine 2 su bardağı su ilave edip tencerenin kapağını kapatıyoruz.
Et yumuşayıp suyunu çekene kadar kısık ateşte pişiriyoruz.
Pişmesine yakın tuzunu ve karabiberini atıyoruz.
Etimiz pişerken başemal sosu hazırlayabiliriz.

Başemal sosun hazırlanması:
İlk olarak patlıcanları ocakta veya fırında közlüyoruz.
Közlenen patlıcanları soyup çatalla iyice eziyoruz.
Tereyağını bir tencereya koyuyoruz .
Eriyen tereyağına unu ekleyip kukusu çıkana kadar kavuruyoruz.
Kavurmaya devam ederken sütü azar azar ilave ediyoruz.
Unun topaklanmaması  için sürekli karıştırıyoruz.
İçine ezilmiş patlıcanları da ekliyoruz.
Patlıcanları iyice sosa yedirdikten sonra ocaktan alıyoruz.

Tabağımıza ilk olarak sosu, üzerine etimizi koyuyoruz.
Benim patlıcanlar buzluktan çıkma.Biraz fazla geldi.Sosun rengi daha beyaz oluyor normalde.

Afiyet olsun efendim : )

8 yorum:

  1. ben bayılırım hünkar beğendiye ama desene koskoca hünkar beğenmiş sen nasıl beğenmezsin?
    :)))))
    ellerine sağlık canım yolla bi tabak :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kim beğenmez ki di mi?Kaladı canım 1 tabak malesef :(Başka sefere inşallah: )

      Sil
  2. hünkar beğenince bizede beğenmek düşer:)çok lezzetli görünüyor.hiç yapmadığım bir yemek belki bu tariften sonra deneyebilrim.teşekkürler sevgili feyza .

    YanıtlaSil
  3. patlıcanlı yemeklere bayılıyorum ben de :) çok lettli olmustur eminim ellerinize saglık.. meslektas olmamıza da ayrıca sevindim :) blogunuzu hemen izlemeye aldım :)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim meslektaşım : )Patlıcanın her tülüsü güzel oluyor.Tabi herkes sevmeyebilir.Ayrıca bu patlıcanlar buzluktan çıkma.yazın közleyip atıyorup buzluğa.Kışın almıyoruz çünkü.Mevsimi değil malumunuz.
      Sevgiler efendim...

      Sil
  4. denemek istiyorum :))

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı bekliyorum : )